۹ خوراکی مفید برای کنترل درد

9 خوراکی مفید برای کنترل درد

۹ خوراکی مفید برای کنترل درد

زنجبیل

این ریشه تند که یکی از اصلی ترین داروهای سنتی است ، به دلیل خواص ضد تهوع و تسکین دهنده درد معده بیشتر شناخته شده است. اما زنجبیل می تواند با دردهایی از جمله درد مفاصل ناشی از آرتروز و دردهای قاعدگی مبارزه کند. یک مطالعه نشان داد که کپسول زنجبیل و داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن در تسکین دردهای دوره ای تاثیرگذارند.

بلوبری
این جواهرهای آبدار کوچک، دارای مواد مغذی گیاهی زیادی هستند که ممکن است با التهاب مبارزه کرده و درد را کاهش دهند. اگر فصل توت نیست ، بلوبری منجمد می تواند مواد مغذی یکسان یا حتی بیشتر از بلوبری تازه داشته باشد. سایر میوه های دارای آنتی اکسیدان و پلی فنول ، از جمله توت فرنگی و پرتقال ، می توانند اثر آرام بخشی مشابهی داشته باشند.

 

 

 

دانه کدو تنبل

پپیتاها منبع فوق العاده ای از منیزیم هستند ، ماده معدنی که ممکن است درد‌های میگرنی شما را کاهش دهد. همچنین می‌تواند به جلوگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند. اما علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید ، به نظر نمی رسد که در گرفتگی عضلات پا نقشی داشته باشند. برای دریافت منیزیم بیشتر در وعده‌های غذایی ،مواد خوراکی، مانند بادام و بادام هندی ، سبزیجات برگ سبز تیره (مانند اسفناج و کلم پیچ) ، لوبیا و عدس را می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهابی است و تقریباً تمام مواد غذایی مفید را در خود دارد. این دارو (امگا۳) برای قلب مفید بوده و در صورت ابتلا به آرتریت روماتوئید می تواند حساسیت مفاصل را برطرف کند. انواع دیگر ماهیان سردآبی از جمله ماهی تن ، ساردین و ماهی خال مخالی نیز گزینه های مناسبی برای منبع امگا ۳ هستند. (از خوردن ماهی تیلاپیا و گربه ماهی به دلیل سطوح بالای اسیدهای چرب امگا ۶ اجتناب کنید. این مواد می‌تواند باعث التهاب شود.)

زردچوبه

این ادویه‌ی زرد یا نارنجی رنگ می تواند بر روی چندین فرآیند در بدن شما از جمله التهاب تأثیر بگذارد. مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز که از مکمل های کورکومین استفاده می کردند نشان داد که زردچوبه می تواند بهتر و بدون عوارض جانبی داروها، در روند درمان کمک کند. فلفل سیاه می تواند به زردچوبه در بدن کمک کند.

گیلاس ترش

در یک مطالعه ، دونده هایی که از ۷ روز قبل از مسابقه و در روز مسابقه ۲ بار ، آب گیلاس ترش می نوشیدند ، نسبت به گروهی که نوشیدنی با طعم مشابه و غیر طبیعی میل کردند ، درد عضلانی کمتری داشتند. این تاثیر می تواند از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی موجود در گیلاس ترش منشا گرفته باشد.

روغن زیتون بکر

آیا بعد از خوردن روغن زیتون بکر احساس تندی مانند بعد از خوردن فلفل را در پشت گلویتان احساس دارید؟ این امربه دلیل وجود ترکیبی به نام اولئوکانتال است که مانند ایبوپروفن عمل می کند. روغن زیتون فوق بکر همچنین دارای لوبریسین است که باعث می شود هنگام ماساژ آن بر روی مفاصل، مفاصل به آرامی کشیده شوند و از شکستن غضروف محافظت شود. این امر ممکن است به افراد مبتلا به آرتروز کمک کند. هنگام پخت غذا با روغن زیتون سعی کنید دما را پایین نگه دارید تا خواص این روغن مفید از بین نرود.

 

برای مشاهده انواع زانوبند، کمربند طبی، مچبند و… به فروشگاه آنلاین لوازم و تجهیزات پزشکی خانگی و بیمارستانی پالس مدیکال مراجعه نمایید.

فلفل تند

کپسایسین ، ماده ای که باعث تندی فلفل قرمز می شود، به دلیل خواص ضد درد آن، در کرم ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که خوردن فلفل تند به جای قرار دادن آن روی پوست ، ممکن است باعث کاهش و جلوگیری از التهاب شود. احساس سوختگی زبان، بعد از خوردن فلفل قرمز به مغز شما پیام ترشح اندورفین را می‌دهد که این ماده خود خاصیت مسدود کردن سیگنال‌های درد را دارد.

نعناع

عرق نعناع، گرفتگی های دردناک، گاز و نفخ را که از علائم سندرم روده تحریک پذیر است، برطرف می کند. چای نعناع یک تسکین دهنده خوب برای دل درد است. طبق تحقیقات صورت گرفته، ، چای نعناع برزیلی می‌تواند به اندازه‌ی مسکن‌ها تاثیرگذار باشد.

pulsemedical
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *